Szukaj w serwisie

Logo Gospodarka Śląska

Reklama

JAK wypromować klinikę stomatologiczną w Internecie? Specjalista Marketing System odpowiada

06-06-14 08:06:06:41, Artykuł sponsorowany

Współczesna stomatologia nie ogranicza się wyłącznie do leczenia próchnicy. Swoim zasięgiem obejmuje również stomatologię estetyczną, która pozwala pacjentom na uzyskanie jeszcze ładniejszego uśmiechu. Dzięki temu wzrasta grono osób zainteresowanych zabiegami dentystycznymi, ale jednocześnie rośnie też spora konkurencja. Jak wyróżnić się wśród innych klinik i wypromować swoją ofertę? O skuteczną formę promocji w Internecie pytamy Dariusza Jurka - Head SEO w Marketing System - agencji specjalizującej się w e-marketingu.

Wiele słyszy się o promocji firmy w Internecie. Dlaczego jest to tak ważne?

Może zabrzmi to banalnie - ale coraz więcej osób korzysta z Internetu, chcąc dotrzeć do firm wykonujących określone usługi. Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google konkretnego hasła, użytkownik otrzymuje szybką odpowiedź o klinikach stomatologicznych znajdujących się w pobliżu. To pierwszy powód, dla którego liczy się obecność w Internecie. A ponieważ większość internautów ogranicza się przede wszystkim do przeszukiwania pierwszych stron wyników wyszukiwania, trzeba zadbać o to, by witryna kliniki znalazła się na najwyższych pozycjach.

Agencja Marketing System istnieje już od 5 lat. I na przestrzeni tego czasu mogę stwierdzić, że coraz więcej właścicieli klinik stomatologicznych oraz centrów medycznych ma świadomość tego, jak ważne jest istnienie w sieci. Dla wielu okazało się to kluczem do sukcesu, bo doprowadziło do znacznego zwiększenia zainteresowania ofertą. O tym, że prowadzone przez nas działania w zakresie e-marketingu przynoszą efekty powinny świadczyć otrzymane referencje. To zaledwie niewielka część opinii wystawionych przez naszych klientów (z powodu umowy o poufności danych nie możemy podawać wszystkich współpracujących z nami firm). Obecnie mamy pod swoją opieką ponad 150 klinik i centrów medycznych z całego kraju.

Od czego w takim razie trzeba zacząć promowanie w Internecie?

Strona internetowa to podstawa. Powinna być ona jednak w odpowiedni sposób zoptymalizowana. Dlatego nasza oferta obejmuje m.in. audyt SEO, dzięki któremu możliwe jest właściwe przygotowanie witryny pod kątem prawidłowego wyświetlania się w Google. Swoją wiedzę rozwijałem w USA - w międzynarodowej firmie SEO Bruce Clay Inc. To doświadczenie pozwoliło mi spojrzeć na polskie SEO z zupełnie innej perspektywy.

Istotną kwestią jest również to, by witryna była widoczna w wyszukiwarce. Bardzo często zgłaszają się do nas klienci, których strona firmowa została usunięta z indeksu Google albo zostały na nią nałożone filtry - jako efekt korzystania z usług niedoświadczonych agencji-krzaków. Udzielamy więc konsultacji, a następnie realizujemy usługę pozycjonowania - skutecznego i bezpiecznego. Dzięki temu witryna pnie się po szczeblach wyników wyszukiwania, docierając do najwyższych pozycji.

Nasza oferta obejmuje również kampanię linków sponsorowanych. Jako certyfikowany konsultant Google AdWords wiem, że tylko odpowiednio przeprowadzona kampania jest w stanie dać imponujące efekty. To świetny sposób na promocję, która pozwoli na uzyskanie natychmiastowej widoczności -tuż po uruchomieniu kampanii.

Z pewnością pozycjonowanie nie wystarczy. Jak jeszcze umacniać wizerunek w Internecie?

Chcąc wzmocnić wizerunek kliniki medycznej czy stomatologicznej w Internecie, nie można ograniczać się wyłącznie do pozycjonowania. Naszym klientom (a są to zarówno mniejsze, jak i większe kliniki i centra medyczne, bo dla każdego mamy optymalne rozwiązanie) zawsze powtarzamy, że kluczem do sukcesu jest zaistnienie w świadomości pacjentów jako ekspert. Dlatego nasza strategia opiera się przede wszystkim na e-PR oraz content marketingu. Poprzez publikację artykułów w serwisach branżowych, klinika zaczyna istnieć w świadomości użytkowników i zaczyna kojarzyć się z placówką godną zaufania, w której lekarze są ekspertami.

Czyli warto zadbać o budowanie wizerunku w Internecie poprzez działania e-marketingowe?

Jak najbardziej. Trzeba jednak pamiętać, by obierana strategia była idealnie dostosowana do specyfiki działań konkretnej kliniki stomatologicznej czy centrum medycznego. Bardzo często popełnianym błędem jest wykorzystywanie nieodpowiednio dobranych narzędzi do charakteru firmy oraz zakresu działań. W Marketing System strategia zawsze dobierana jest indywidualnie, jednak w oparciu o wypracowane już schematy. Do tej pory się to sprawdza - wystarczy zapoznać się z referencjami zadowolonych klientów.

Marketing System zaprasza wszystkie firmy zainteresowane współpracą: dariuszjurek.pl