Szukaj w serwisie

Logo Gospodarka Śląska

Reklama

O czym marzą mieszkańcy południowej Polski?

11-07-16 09:07:07:31

Tylko jedna trzecia (33%) mieszkańców województw śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego postrzega swoje życie w jasnych lub kolorowych barwach –wynika z badania „Barwy życia Polaków”, zrealizowanego przez TNS na zlecenie marki Beckers.  Jednocześnie 40% osób z południa Polski uważa swoje życie za stonowane, a 15% respondentów z tego regionu jest zdania, że jest ono szaro-bure lub wręcz widzi je w czarnych kolorach. Ponadto, 71% mieszkańców śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego deklaruje, że ich życiu mogłoby dodać barw szczęście i zdrowie bliskich. Dopiero na drugim miejscu znalazła się duża wygrana w ‘totka’ – byłaby ona powodem do radości dla 62% osób z południowej Polski. Ponad połowa (54%) mieszkańców tych terenów uznałaby swoje życie za bardziej kolorowe dzięki wyjazdowi na wakacje.

Według badań na rzecz farb Beckers dla dużej grupy mieszkańców województw śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego powodem do optymistycznego spojrzenia na swoje życie byłyby elementy wpływające na ich status zawodowy i sytuację materialną - nowa praca, awans, premia czy podwyżka dodałaby kolorów życiu 41% osób z tej części kraju, nowy dom lub mieszkanie byłoby powodem do szczęścia dla 39%, a nowy samochód - dla 34% mieszkańców regionu. Zastrzykiem radości dla co piątej osoby z południowej Polski byłyby nowa torebka, buty, ubranie lub drobne rzeczy jak płyta, książka czy czekoladki (po 20%).

- Badanie pokazało, że dla mieszkańców województw śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego ważne są też drobne sprawy i ulotne przyjemności, choć dotyczy to wciąż relatywnie niewielkiej grupy osób - co trzeci badany z regionu deklaruje, że barw jego życiu mogłyby nadać niewielkie codzienne radości, jak tęcza po deszczowym dniu. Radość co czwartemu mieszkańcowi południowej Polski dałaby natomiast miłość lub wymarzona randka. Tylko 16% osób tej części kraju wskazało zaś na imprezy i spotkania ze znajomymi. Jest to odsetek taki sam, jak na wschodzie Polski i zarazem najniższy spośród badanych regionów – komentuje Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

Co ciekawe, o miłości marzą przede wszystkim młodzi Polacy – aż 45% osób w wieku 15-19 lat i 39% w wieku 20-29 lat. Młodzież jednocześnie najrzadziej ze wszystkich badanych grup ceni zdrowie i szczęście bliskich – w najmłodszej grupie odsetek ten wynosi 56%. Znaczenie tego czynnika wzrasta wraz z wiekiem, w gronie osób po 60-tce jest on ważny aż dla 82% Polaków. Z kolei sprawy materialne największe znaczenie mają dla osób w wieku 30-39 lat. Aż 54% z nich deklaruje, że kolorów ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, a w przypadku 46% - nowy samochód.

Z badania dla marki Beckers wynika też, że niemal co trzeci mieszkaniec województw śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego chciałby mieć bardziej kolorowe życie (30%), a jednocześnie 29% osób zamieszkujących południe Polski marzy, by było ono bardziej stonowane i spokojne. Największa grupa osób z tych terenów – 41% - nie chciałaby jednak zmiany intensywności kolorów i tempa w swoim życiu.

Badanie na rzecz marki Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.